Pages

Thursday 8 October 2009

正合興蜜餞/Zhenghexing Dried Fruits

Rating: Pilgrimage
評等:朝聖
網站/Web Site: http://www.chhplum.com.tw/html/front/bin/home.phtml

This is traditional healthy treats which is hard to find good ones these days. The trick of appreciating these dried fruits is to start with tiny bites.

轉進南華路上的總店,店裡只有我一個客人。抱了一大堆蜜餞上櫃檯。最後問老闆橄欖在哪兒?老闆幫我拿了包大包的,我要求換小包的,說吃完後再來拿。老闆問了我住哪兒後,說自從大統百貨慘遭祝融後,附近的商家是死的死,逃的逃。如果不是門前還有幾擔油湯的,根本不會有人到他們那兒。我知道他們在中山路上的分店很旺。

我順便跟老闆打聽黑輪嫂的下落。老闆說,老一輩的要退休,年輕人不願接,頂給別人以後做不起來,收了。

唉!









Since May 12, 2010:
free counters

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts (All Time)/滿堂紅

Popular Posts (7 Days)/七日紅